joi, 14 iulie 2016

14 iulie, inghetata frantuzeasca fara diacritice




I = 6 galbenusuri se amesteca cu o lingura de faina sau de amidon alimentar, apoi se dilueaza cu 400 ml de lapte. Se fierbe pana capata consistenta unei smantani - ca aluatul de clatite.

II = 4 lingurite de cacao se amesteca - in alt vas!- cu 4 linguri de zahar si 6 linguri de lapte. Se fierbe pana se topeste bine de tot zaharul.

Se lasa crema I si II la racit.

III = 6 albusuri se bat bezea cu 200 g de zahar.

Cand I s-a racit, se amesteca dupa cum urmeaza: I cu III. Albusurile se pun peste crema de galbenusuri si se amesteca de sus in jos pana la omogenizare. Apoi, din compozitia rezultata se pun cam 8, 10 linguri peste crema II, cea de cacao. Se amesteca. Ceea ce a ramas se aromatizeaza cu vanilie sau alta esenta, eu recomand vanilia. Crema de cacao nu se aromatizeaza.
Luam vasul in care vom pune compozitia la congelat si punem pe fund niste dulceata. Eu am pus dulceata de pepene galben, dar e foarte buna si cea de capsuni sau visine. Apoi asezam cu lingura primul strat de crema galbena. Deasupra lui punem un strat maro, de cacao. Daca spuma e bine batuta, ele nu se vor amesteca. Procedam la fel pana terminam cremele. Cine doreste poate garnisi inghetata si cu fructe, eu am aruncat in ea niste coacaze rosii fiindca sunt acrisoare si fotogenice.

La sfarsit, o puneti la congelator pana a doua zi.

A doua zi vine ce e mai greu. Indepartati subtil toti membrii familiei, alungati cainii si pisicile si deschideti frigiderul. Restul e poveste.

Pofta buna!