miercuri, 16 iunie 2010

Găsit pui!

Am o problemă şi cer consiliere. Am găsit de dimineaţă un pui de animal. O însoţisem pe Mama în magazie ca să luăm boabe pentru păsări. L-am văzut zăcând pe-un sac de rafie. Părea amorţit; l-am mirosit prudent şi a mişcat. Sărăcuţul era foarte înfrigurat. I l-am arătat Mamei care s-a speriat puţin, zicând că a auzit ea ceva despre dihori sau nevăstuici că ar ataca omul... şi nu era sigură că ştie cărei specii îi aparţinea bietul puişor. Oricum, l-a luat în casă şi l-a înfofolit într-un prosopel. Mi-a atras atenţia să-l las în pace, deşi n-aveam nici cea mai vagă intenţie de-a mă ocupa de el...
Apoi a încercat să-i dea lapte cu o pipetă. Era prea mic pentru instrumentul acela; nici nu făcuse ochi. A stabilit că e un pui de dihor, dar cu asemenea încetineală, încât nu prea cred că ar băga mâna în foc pentru afirmaţia asta. Nici eu. S-ar putea să fie un jder; sau, tot aşa de bine, un viezure... Nu, veveriţă nu. Sau...?
În fine. Mama mă întreabă ce-o să facem cu el. Oare există în România o asociaţie de protecţie a animalelor? Care eventual să vină să-l preia? Nu sunt sigură că Tata va fi încântat să-l crească, întrucât dacă e dihor, noi avem găini... Măcar să ne spună cineva cum trebuie hrănit. Vă rog mult de tot!
Spre seară, când se va întoarce acasă aparatul de fotografiat împreună cu Tati, o să-i fac poze, să le vedeţi. E tare amărât sărăcuţul şi mi-e milă de el. Cum l-o fi pierdut bleaga de mă-sa?!
Ajutaţi-mă cu sfaturi! AJUTOOOR!!!

LATER EDIT: POZE